Закрити
Пальчикове малювання. Ознайомлення з технікою монотипії.
08 Січня 2015, 00:00 , Переглядів: 11993
FacebookTwitterLivejournal
Пальчикове малювання. Ознайомлення з технікою монотипії. Фото: http://razvitiedetei.info Пальчикове малювання. Ознайомлення з технікою монотипії

Пальчикові малювання розвиває у дітей сприйняття світу, загострює їх тактильні відчуття, дозволяє доторкнутися до яскравого і барвистого світу.

Тема уроку: Передача в холодній гамі стану природи „Зимовий день".
Ознайомлення з технікою монотипії. Пальчикове малювання.

Мета уроку: Вчити дітей прийомам і методам художнього відтворення образів навколишнього середовища, користуючись технікою монотипії та малювання пальчиком.
Розвивати вміння бачити в різноманітних лініях, плямах, в заданій кольоровій гамі задуману композицію(зимовий пейзаж), вміння малювати пальчиком.
Формувати охайність, самостійність, бажання створювати прекрасне навколо себе.

Наочність: Репродукції картин художників за темою. (Картини „Різдвяна ніч")

Обладнання: Папір, гуаш, вода, паличка - трубочка, серветка.

Хід уроку

1. Організаційна частина уроку.

Ми починаємо.
Урок творчості.
Правило уроків малювання:
Успіх картини залежить від кольорового поєднання, кольорової гри.

Повторення про кольори:

- основні похідні
· · · · · ·
- теплі холодні
дарує сонце, породжує вогонь  

Жанри образотворчого мистецтва: Пейзаж, портрет, натюрморт.

Визначення жанру картини:
Загадка

Ось природа перед вами
Луки, поле, степ і сад.
Ця картина неодмінно
Називається ПЕЙЗАЖ.

Вивішується картина Г. Попова "Різдвяна ніч"

2. Вступна бесіда
а) Казкова краса зими притягує, хвилює, бентежить нашу уяву. Почуття прекрасного вирує у нашому серці, але як непросто їх висловити - не вистачає слів. Тоді ми беремо фарби, пензлик та аркуш паперу і всі почуття передаємо на малюнках.
(Розгляд картини, малюнків).

б) Вірші про зиму
- Якими кольорами передано зиму, поспостерігайте.

Чудо-сани прилетіли
Скакуни в тих санях білі.
В санях тих сидить цариця -
Білокоса, білолиці.
Рукавом махає
Сріблом все вкриває.

Усі дерева в інеї -
У білому, у синьому.
І світ увесь у інеї -
У білому, у синьому.

Срібні дерева, срібне гілля
Сріблом пухнастим вкрита земля.

- Яку зиму уявили?

3. Оголошення теми та мети уроку.
- Малюємо картину холодної зими "Зимовий день" - передача стану природи в холодній гамі.
- Який основний колір нашої картини? (Синій колір - колір зими, холоду, стужі).

Фізкультхвилинка.

Пересідання учнів за столи.

4. Робота над створенням картини
а) Проблемні ситуації:

• Ви підійшли до вікна, яке заморозив мороз. Що вам хочеться зробити, і ви робите? (малюєте пальчиком).
• Хто з вас малював на вологому піску. Чим? (пальчиком).
• Випав пухнастий сніг, перед вами біле полотно. Що ви починаєте робити? (малювати).
- Зверніть увагу - на столах відсутній пензлик. Картину малюємо пальчиком.

б) Допоміжний матеріал на урок: фарби, палітра, вода, серветка, трубочка.
Працюємо з гуашшю.
Акварельні фарби змочуються водою. Гуашеві фарби розводяться водою.

в) Поетапна робота над малюнком. (кадрова демонстрація малюнка).

• Поставили кляксу.
Роботу почну з теплого кольору.
Іноді трапляються неприємності з фарбою, більше набрали фарби - клякса.
• Роздмухування кляксни - дерево, кущ. Розгляд утвореного предмета.
Монотипія - повтору не буває. Порівняння робіт дітей.
• Зміна кольору - сніговий покрив. Пальчиком зручно працювати над просторовою частиною картини.
• Додаткові об'єкти малюнка: ялинка, дерева, будівлі, стан неба, сніг на дереві.

5. Підсумок уроку
Демонстрація робіт, аналіз, почуття, які викликають картини.
Хвилинка виразного читання.

Ох, яка ж краса!
Сад увесь прибрався в іній,
Проти сонця він - як синій,
Гілля до землі звиса, -
Ох, яка ж краса.

(П. Тичина "Вийшли вранці ми")

- Один із малюнків виберіть для календаря природи.

Самоаналіз уроку

Тема уроку: Передача в холодній гамі стану природа "3имовий день", Ознайомлення з технікою монотипії. Пальчикове малювання.
На уроці були поставленні такі завдання:

Навчальні:
Вчити учнів прийомам і методам художнього відтворення образів навколишнього середовища. Знайомство і оволодіння технікою монотипії, малювання пальчиком.

Розвивальні:
Розвивати вміння дітей бачити в різноманітних лініях, плямах, в заданій кольоровій гамі задуману композицію (зимовий пейзаж), пальчиком передавати колір просторової частини малюнка.

Виховні:
Формувати охайність, самостійність, бажання створювати прекрасне навколо себе.

Головне завдання уроку - познайомити учнів з новими видами малювання: роздмухування фарби трубочкою, утворення куща та передача стану природи малюванням пальчиком.
На уроці давалось почуття рідкої фарби: самостійного підбору фарби, її розрідження для передачі стану природи.
Дитина вводиться в навколишній світ за допомогою малювання і живопису. Малюнок розвивається із поєднання фарб та почуття дитини. На уроці стояло питання уникнути звичайного наслідування в малюнках окремих предметів. Виховувалося внутрішнє відчуття.
На уроці стояло завдання поєднання кольору і форм, отримати насолоду від кольору, не дивлячись що робота виконана однією фарбою - синьою.
На кожному уроці образотворчого мистецтва рухаємося до висоти та глибини кольору. Це все є елементами навчально-виховного процесу у Вальдорфській школі. Колір виникає не із баночки фарби, а на папері.
Працюючи з дітьми на уроках малювання звертаю увагу не тільки на технічні навички малювання, а й на їх психічні та естетичні напрями. Про це можна дізнатися з малюнка кожної дитини: за вибором тону кольору, яким працює дитина, за характером ліній, за розміром зображення основного предмета малюнка.
Результат роботи на уроці видно із захоплення дітей своєю роботою, відгуками на свою картину, станом їхнього настрою, навіть їх поведінкою.

Джерело: Острів знань
Автор: Лукашенко Л.М., ЗОШ № 311, Деснянського району м.Києва

Дана публікація розміщена на сайті Острів знань у електроному вигляді з відома і згоди власника авторських прав на некомерційній основі та охороняється законом «Про авторське право та суміжні права». Використання даного матеріалу, публікування і републікування на інших ресурсах мережі Інтернет допускається за умови розміщення прямого активного гіперпосилання на сайт. Будь-яке комерційне використання даного тексту без відома і згоди власника авторських прав не допускається. З питань комерційного використання даного матеріалу звертайтеся за адресою admin@ostriv.in.ua

Видалити Відміна
Забанити Відміна